كار درماني ذهني

كلينيك توانبخشي مسيحا سال هاست فعاليت خود را آغاز كرده و در كنار نيروي درمان اخلاق مدار , متخصص و با چندين سال تجربه كار باليني و همچنين بهره مندي از بهترين و به روزترين ابزار و متدهاي علمي روز دنيا ,رشد كرد تا امروز كه به دليل رضايت مندي بسيار بالاي بيماران ,مفتخريم و خدارا شاكر .

۴ بازديد

در اين مطلب ميخواهيم كار درماني ذهني را مورد بررسي قرار داده و فوايد و كاربردهاي آن را بشناسيم. همچنين ميخواهيم بدانيم چه كساني به كار درماني ذهني نياز دارند. اگر شما نيز به خواندن چنين مطلبي نياز داريد لطفا تا پايان مقاله ما را همراهي كنيد.
نعمت سلامت جسم و روان چنان ارزشمند است كه هر لحظه بايد بابت آن شكر گذار بود، اما ممكن است همه ي افراد از اين نعمت برخوردار نباشند. از سخت ترين لحظات، ديدن رنج بيماري و ناتواني ساير افراد و به خصوص كودكان است اما دنياي علم امروزه براي هر مشكل و اختلالي چاره انديشي كرده است. البته ممكن است علم و دانش توانايي باز گرداندن سلامتي كامل به بيماران را نداشته باشد اما قطعا براي حل حداكثري مشكل بيماران راه حل هايي ارائه ميكند.
با اين مقدمه قصد داريم وارد مبحث كار درماني و كار درماني ذهني شويم؛ كار درماني شاخه اي از علم توانبخشي است كه در آن براي حل مشكلات مربوط به جسم، روان و روح بيماران فعاليت هاي هدفمندي انجام ميشود
. در كار درماني ذهني تلاش ميشود كه بيماراني كه دچار اختلال در رشد و يا يادگيري هستند، يا عملكرد آن ها از نظر رواني و اجتماعي دچار اختلال شده است و يا دچار تاخير رشدي هستند بتوانند با انجام فعاليت هاي موثر براي انجام امورات شخصي خود به ديگران وابسته نباشند، اين استقلال به آن ها كمك ميكند كه زندگي سالم و نرمالي را تجربه كنند و از ناتوان شدن آن ها جلوگيري ميشود.
به دليل گستردگي اين رشته نمي توان به صورت جز به جز آن را بررسي كرد اما قصد داريم در ادامه يكي از مهم ترين زير مجموعه هاي اين رشته را بررسي كنيم. اميدواريم هيچ كودكي در هيچ كجاي جهان پهناور رنج بيماري و ناتواني را به دوش نكشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.